Íróka – készítsd el a sajátodat

Alapkellék a tojásfestéshez!. 🙂 Sok íróka (gica) készítési leírást találni, ahol vékony rézlapocskát tekernek fel egy tűre és azt rögzítik cérnával, egy kb. 15 cm hosszú, ceruza vastagságú botra. Én is egy ilyen írókával festettem eddig a tojásokat, de tavaly kipróbáltam egy rotringhegyből készített írókát. – álom volt rajzolni vele, nagyon fellelkesültem, és az egész családot ráállítottam retró rotring keresésre. Merthogy Annuska- akié a nevezetes álom íróka volt- tanácsa az volt, hogy régi, réz hegyű rotringot keressek, azzal lesz igazán jó az íróka. Mindenki áttúrta hát az íróasztalát régi, használhatatlan rotringokat keresve- lett is eredmény, de az íróka elkészítése ezidáig váratott magára. 😀

Ma nekiálltam, és sikerült- méghozzá egész gyorsan.:-) Szerintem fél óra sem kellett hozzá – az igazat megvallva, nem is volt sokkal több időm rá. (Nándi ritkán alszik többet egyszerre 40 percnél, és Linit sem köti le sokkal tovább a kifestőzés.) Az tény, hogy a faragás lehetett volna szebb, de hát ez az első darab. 🙂

íróka 1Ami kell hozzá:

  • ág
  • rotring
  • cérna
  • tapétavágó, szike

Kicsit megfaragtam a nyelét, majd az egyik végét behasítottam – ami nem sikerült túl szépen. A hasadék belső oldalán próbáltam 😀 kialakítani a rotringhegy helyét. Hááát igen a hangsúly a próbáltam-on van. 😀 Végül pedig belekötöztem a hegyet vékony cérna segítségével. Itt még mindig kicsit szkeptikus voltam, de tényleg benne maradt és MŰKÖDIK! 😀 Van egy saját készítésű írókám!

Kategória: Ünneplő, Csináld magad, Dekorálj!, Húsvét
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

