Balerinaszoknya- varrás nélkül

Ha ez a bejegyzés tegnap készül, akkor úgy került volna fel az oldalra, mint egy “nem kifejezetten sikertörténet ” bár a teljes beégés lehet hogy még jobb kifejezés lett volna rá. :-)Azóta szerencsére változott a helyzet….

A szoknya története, nem röviden:

Kis koszorúslányruha varrásra adtam a fejem, amihez szükségem volt tüll-re. Elindultunk hát anyagbeszerző körútunkra. Meg is találtuk ami nekünk kellett volna, nem pont abban a színben, amiben szerettem volna, de gyors újratervezés után megtaláltuk megoldást. Legalábbis 5 percig ebben a hitben éltem, mert nem volt belőle több, csak 1 méter, amit már nem vágnak el. Nekem mindösszesen 10 cm-nyi anyagra  lett volna szükségem.  Újbóli újratervezés….aztán eszembe jutott egy szoknya, amit nemrég láttam egy honlapon és amihez hasonlót kapott Hanga is, Lini kis barátnője. Úgyhogy végül lett helye mind az egy méter anyagnak, elkészült belőle egy balerina szoknya……vagy ahogy a Hanga hívja: tündérszoknya……vagy ahogy Lini hívja:  “Hangaszok”=(Hangaszoknya). 🙂

Egy óra alatt elkészültem vele, úgyhogy mire Lini felébredt, egy habos-babos, “rettenetrózsaszínű” balerinaszoknya várta. Csillogott a szeme, nagyon örült neki, bele is bújt egyből….aztán le is vettük egyből….sűrű “fáj, szúj (szúr), szúj, fáj….” kíséretében. Ránézni sem volt hajlandó egy jó darabig. -Na itt gondoltam arra, hogy ez nem jött be……:-)

De nem adtam fel könnyen, este felé próbálkoztam még egyszer: először egy naci, aztán jöhetett a szoknya.- A végeredmény: rettenet boldogság, pörgés-forgás, lábemelgetés- amit fogalmam sincs, hogy hol látott. Azóta nem nagyon lehet levenni róla, csuda büszkén mutatja mindenkinek. Mi pedig örülünk annak, ahogy örül.:-)

A varrás nélküli szoknya ötlete egyébként innen származik: Instant Life

Amit felhasználtam hozzá:

  • 90 cm tüll
  • 2 cm széles gumi
  • olló, tű, cérna

Elkészítése:

  • felezd el az 1,4 m széles tüllt, így kapsz 2 db 70x 90 cm-s darabot
  • mindkét darabot vágd fel kb 4 cm széles , 70 cm hosszú csíkokra
  • a csíkokat félbehajtva hurkold át a 2 cm-es gumin
  • a korábban mért derékbőségnek megfelelően varrd össze a gumi végeit
  • mivel valószínűleg lettek kilógó csíkok is, igazítsd ki a szoknya alját
  • én szinte minden csíkból ferdén levágtam egy darabot, így szebben áll a szoknya

 

Ahogy készült és végeredmény

Reklámok
Kategória: Csináld magad, Gyereksarok
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

