Sárgadinnyés sárgabaracklekvár vs. levendulás sárgabaracklekvár

A döntés lehetetlen volt és mivel annyi sárgabarack nézett rám a konyhából, mindkét verzió elkészült:

A receptek:

Levendulás sárgabaracklekvár:

Hozzávalók:

  • 1,5 kg jó érett sárgabarack
  • 1 csomag 2:1 Dzsemfix
  • 100 g kristálycukor
  • 1 evőkanál szárított morzsolt levendula, vagy 8-10 szál szárított levendula

Elkészítése:

“Lustaság= fél egészség” úgyhogy nem állunk órákat a tűzhely mellett, főleg olyankor nem, amikor a hőmérő sütés-főzés nélkül is 30 C-ot mutat a konyhában. 🙂 Ezért én is turmixolni szoktam a kimagozott barackokat, szőröstül-bőrőstül.

Turmixolás után hozzákevertem a cukrot, -izlés szerint lehet többet is, mi nem szeretjük, ha nagyon édes- egy pici sót, a Dzsemfixet és egy evőkanálnyi levendulát. Felforraltam, 5 percig bugyogott, és már töltöttem is a kifőzött üvegekbe, fejjel lefelé fordítva hagytam őket kihülni.

Az eredeti receptet sok-sok levendulás recept között itt  találtam, érdemes körülnézni.

 

Sárgadinnyés sárgabaracklekvár:

Több recept is kering a neten, most itt egy újabb. Mivel a fő kérdés nálam mindig a gyümölcsarány, -a többi úgyis kóstolásnál dől el-ez alapján próbáltam keresgélni. Nekem végül a meggyes eperlekvárnál bevált 2:1 arány volt a legszimpatikusabb, maradtam hát ennél, bár végül a magozás és a hámozás miatt kevesebb dinnye került bele. 

Hozzávalók:

  • 2,6 kg sárgabarack
  • 1,1 kg sárgadinnye
  • 1 csomag 2:1 Dzsemfix
  • 100g cukor

A barackot kimagoztam és a feldarabolt, kimagozott sárgadinnyével együtt leturmixoltam. Hozzákevertem a cukrot, a sót és a Dzsemfixet, 5 percig forraltam és már mehetett is a kiforralt üvegbe. Fejjel lefelé fordítva hagytam őket kihülni.

Eredményhirdetés:

Nálunk a sárgadinnyés lekvár lett a befutó, Lincsinek teljesen mindegy volt, mindkét lekvár maradékát pillanatok alatt eltüntette. 😀

Kategória: Főzősarok
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

