Szúnyogriasztó spray-csináld magad

Szúnyoginvázió….felénk ez a helyzet az elmúlt pár napban. Hogy ne egyenek meg a szúnyogok, ha kitesszük a lábunkat a lakásból, elkészítettem a saját szúnyogriasztó spray-nket.

Kültéri szúnyogriasztónak sokan javasolják, hogy ültessünk a ház környékére olyan növényeket (pl: barátcserje, diófa, borsmenta, levendula, citromfű, paradicsom) melyeknek erős illata távol tartja a vérszívó rovarokat.
Ezek közül több növénynek az illóolaja is felhasználható szúnyogriasztó spray-k készítéséhez. Ilyen növény például a citromfű, a levendula és a borsmenta -bár az utóbbi helyett kicsi gyerekeknél inkább az eukaliptusz illóolaj használata javasolt.

Amit én használtam:
– 2,5 dl desztillált víz- gyógyszertárból beszerezheted
– 0,5 dl 70 %-os alkohol -szintén gyógyszertárból
– 15 csepp citromfű olaj
– 15 csepp levendula olaj
– kiürült, tiszta szórófejes flakon.

Az illóolajoknál fontos, hogy minőségi, tiszta illóolajokat használj és véletlenül sem illatolajokat!!!!!

Az illóolajokat beoldottam 70%-os alkoholba – ez sokszor csak többszöri átforgatás, átkeverés után eredményes – és felhigítottam a megadott mennyiségű vízzel. (1:5 arányban) Végül a kiürült szórófejes üvegbe töltöttem.
Használat előtt érdemes mindig felrázni.

Kategória: Csináld magad
Címke: ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

